1. 2025학년도 신(편)입생 학생증 신청
가. 대상 : 2025학년도 학부, 대학원 신입생, 교환/ 방문학생
2. 모바일 학생증 발급 안내
가. 신청 기간: 2025.03.04(화)부터 모바일 학생증 발급 후 즉시 이용 가능
나. 모바일 학생증 발급 및 출입권한 신청방법
1) 헤이영캠퍼스 앱 통해서 모바일 학생증 발급 [첨부파일 참고]
2) 출입권한 신청방법
▶ HY-in 포털 로그인 → 신청 → 시설/공간 → 출입권한신청 → 출입권한 인증방법/사용상태 항목에서 본인의 휴대폰 유형
선택 후 변경 클릭
3) 팝업창 약관 내역 확인 및 '동의' 후 확인 버튼 클릭
4) 모바일 학생증으로 학교 시설물 이용 가능
3. 실물 학생증 발급 안내
가. 신청기간 : 2025.02.25(화) 9시 ~ 03.18(화) 18시
*상기 기간 중 미신청 할 경우 4.14(월)까지 실물 학생증 신청 불가
나. 신청방법
1) (원칙) 내국인 학생: 신한 SOL 어플로 신청 [붙임1]
2) (예외) ① 외국 국적 신(편)입생 (해당자가 아닌 경우 반려 처리됨)
→ HY-in 포탈 로그인 → 신청 → 학생증발급신청 → 신규발급(Foreigner)으로 신청 후, 학생지원팀(학생회관 2층)
방문하여 수령 (별도 승인절차X)
3) (예외) ② 그 밖의 사유로 신한SOL 어플을 통해 학생증 발급이 어려운 경우
→ 인터넷으로 예약접수(예약접수 바로가기) 후, 신분증(주민등록증/운전면허증/임시 주민등록증/여권 등)을 지참하여
신한은행 한양대학교지점(동문회관 3층)으로 영업시간(9시-16시)에 방문.
다. 수령 안내 : 신한은행 한양대학교 DIGILOG 지점(동문회관 3층) 방문 수령
1) 학과별 우선 배부 기간 : 3.27(목) ~ 4.11(금)
*학과별 지정된 날짜에만 수령 가능. 세부 일정 추후 안내
2) 추가 자율 수령 기간: 4.14(월) ~ 4.30(수)
*미수령 학생증 5.1(목) 전량 폐기. 추후 재발급 수수료 3,000원
4. 유의사항
가. 한양대학교 대표 홈페이지 - 서울캠퍼스 - 대학생활 - 학생증/국제학생증 메뉴 에서 상세 내용 확인 가능
나. 실물 학생증 발급 시 유의사항: 실물 학생증으로 학교 시설물 이용 원할 시 반드 시 HY-in 포털 출입권한신청 메뉴에서
'신분증 사용'으로 수정 후 학교 시설물 이용
다. 2025 신(편)입생의 원활한 학생증 발급을 위해, 기존 재학생의 신규발급이 4/14(월)까지 제한됩니다.
(해당 기간 내 재발급은 가능)
*****************************************
1. Issuance of Mobile Student IDs for the 2025 Spring Semester Freshmen
a. Eligibility: 2025 spring freshmen for undergraduate, graduate schools, exchange/visiting students
2. Mobile Student ID Card Issuance
a. Period: Mobile student IDs could be used starting from Mar 4, 2025(Tue)
b. Procedure for Issuing Mobile Student ID Card and Access Permission
1) Download the "헤이영캠퍼스(Hey Young Campus)" app to apply for your mobile student ID.
[Refer to the attached file for details.]
2) Apply for access permission:
▶Log in to the HY-in Portal → Navigate to Services → Facilities → Facility Access
→ Choose your verification method/usage status and click on "Modify."
3) Review and agree to the terms presented in the pop-up, then click the "동의(Confirm)" button.
4) Once your mobile student ID is issued, you can start using it to access school facilities.
3. Physical Student ID Issuance
a. Period: Feb 25, 2025(Tue) 09:00 ~ Mar 18(Tue) 18:00
* If not applied during the above period, physical student ID application will not be possible until Apr 14, 2025(Mon)
b. Procedure for Issuing Physical Student ID Card for International Students
1) Log in to the HY-in Portal → Navigate to Services → Re-Issuance of student ID card → Click "신규발급(Foreigner)"
below the page
→ Pick up the card from the Student Support Division (2nd floor of the Student Union Bld.)
(No separate approval process required)
2) (Exception) ② If the student ID cannot be issued through the Shinhan SOL app for other reasons
→ Make an online reservation (Click here to reserve), and then visit the Shinhan Bank Hanyang University branch (3rd floor
of the Alumni Association Bld.) with an ID (e.g., resident registration card, driver's license, temporary resident
registration card, passport, etc.) during business hours (9:00~16:00).
4. Notes
a. Detailed information can be found on the Hanyang University official website - Seoul Campus – Campus Life
- Student ID menu.
b. To use school facilities with your physical student ID, make sure to modify your status to "신분증사용(ID Usage)" in the HY-in Portal's 출입권한신청 메뉴(Facility Access).
c. To ensure a smooth student ID issuance for freshmen in 2025, the issuance of new student IDs for current students will be restricted until Apr 14, 2025(Mon). (Reissuance is still possible during this period.)